Akne raviks beebipille võtnud Norra tüdrukul tekkis kopsutromb

by

pill2.jpgTarbija24 vahendab, et möödunud aastal kirjutas Norra arst 17-aastasele tüdrukule akne raviks kõrge hormoonisisaldusega beebipillid Diane (Feminil), mida paljud naised Eestiski tarbivad. Oktoobris tekkis tüdrukul eluohtlik kopsuarteri tromb.

Tervishoiuameti kinnitusel ei informeerinud arst patsienti piisavalt Diane’i kõrvalmõjudest. Lisaks ei kontrollinud ta pärast ravi alustamist tablettide mõju neiu nahaprobleemidele ja seda, kas tüdrukul on ilmnenud kõrvalmõjusid.

Tüdruk kaebas viimastes konsultatsioonides väsimust, nõrkust, valusid rinnas ja hingas raskelt. Seepeale oletas arst, et tegu on kopsupõletikuga, ja määras neiule antibiootikumikuuri.

Loe edasi Tarbija24-st.

Artiklit kommentaarides arutlevad naised valdavalt neid pillide kasutamisele asumise järgselt tabanud kõrvalmõjude teemadel, mille vastu Eesti meedia aga miskipärast välismaailmaga võrreldavat huvi ei tunne. Mõned näited:

Tore, et selliseid uudiseid ka lisaks tuleb. Mina kasutasin tablette nimega Janina, mille järel tekkisid kõrvalmõjud. Alguses väsimus, pearinglus, hiljem jõuetus ja emotsionoonide kadumine, vererõhu tõus, mis lõppes sügavas depresioonis ja paanikahäirega. Pereasrst ei saanud beebipillide ja tervisliku seisundi vahelisest seosest enne aru, kui olin oma olukorraga juba haiglasse jõudnud. Loomulikult oli siis juba liiga hilja … et sellest kõigest välja tulla kulus 1,5 aastat.

Hea ikka, et keegi neist asjust kirjutab. Paneb inimesi mõtlema oma kehast ja mille nimel seda vintsutada. Kui tahad 90seltki mõnusalt kõbus olla, ei maksa oma keha uisapäisa arstidele usaldada. Nagu keegi siin kirjutas: tänapäeva meditsiiniteadus tugineb usul, et peaaegu iga asja vastu aitab ja on olemas tablett. Ja inimesed lähevad sellega kaasa nagu lambukesed. Paraku tuleb tagajärjed endal kanda. Ega ma näpuga näita, olen ise kah antibeebipille kugistanud ning saanud vastiku nahaprobleemi. Ja kes siin kirjutas, et väikse hormoonisisaldusega antibeebipille pole. On küll! Näiteks sakslaste uus Yaz, millega endal hästi halvad kogemused. Ja selle seose oma nahaprobleemiga leidsin netis ringi kolistades, mitte infolehelt, rääkimata arstist. Tegelikult oleks tore, kui Eestis oleks portaal, kus naised taolisi muresid jagada saaks.

Ka mina võtsin neid kaks aastat akne vastu, alustasin 19-selt. Aknele ei teinud nad suurt midagi, selle eest lisasid kaalu ja öösiti tekkisid säärekrambid, nii paar korda nädalas. Niipea, kui pillid maha jätsin, kadusid ka krambid (ja lisakilod). Selge see, et tromboosioht on väga tõsine. Akne vastu võitlen praegu kosmeetikatoodetega, aeg-ajalt määrides antibiootikume sisaldavat kreemi (benzomycin) ega seegi pole ohutu, aga kaks kahekuulist kuuri aastas pole siiani kõrvalnähte tekitanud.

Uudiseks saavad sellised sündmused ainult, siis kui see juhtub väljaspool Eestit. Aga ka siin on noori inimesi, keda sellised haigused tabavad. Neid inimesi on küll vähe, kuid keegi ei oska neile nõu ega abi anda tulevase elu suhtes. Arstide esimeseks kahtlusaluseks on kindlasti hormonaalsed rasestumisvastased vahendid. Võib olla neil on ka õigus, kuid see ei päästa enam tagajärgedest, mis sellega kaasnevad. Kuigi arstid ravivad seda haigust on noore naise elu väga keeruline pärast ravi lõppu ja peale selle keegi ei tea milline see elu olema hakkab.

Olen proovinud Janina’t ja Nuvaring’i, ning need on tõega täitsa rämps. Tablettidest tekkis iiveldus ja masendustunne, aga akne nii nagu oli, nii ta ka oli. Nuvaringi kasutades tundus algul OK, aga pärast tekkis veel hullem akne kui enne. Aknega olen maadelnud nüüdseks 2 aastat … Midagi ei aita ei antibiootikumid, ega Skinoren ega Aknefug-el… Stress on see, mida peab ravima, siis taandub ka akne…

Minu viskas nahaarst põmst kabinetist solvunult välja, kui ma keeldusin laskmast endale Janinat pähe määrida. St alguses viskas välja ja pärast toppis retsepti ikka tagantjärele taskusse, et ehk lähed ja ostad siiski välja selle, kui ümber mõtled. Hormoonivabade alternatiivide otsimisest ta selgesti huvitatud ei olnud ja üsna ühe preparaadi väravasse käis kogu mäng. Tartus saatis üks perearst naisterahva, kel olid valud rinnus, psühhiaatri juurde, kuna tema arvas olevat need psüühilist laadi vaevused. Hiljem tuli välja, et valude põhjuseks olid antibeebipillidest põhjustatud häired.

Üks vastus to “Akne raviks beebipille võtnud Norra tüdrukul tekkis kopsutromb”

  1. Anti-beebi pillid võtsid mullu viie Norra naise elu « Elukultuuri Instituudi häälekandja Says:

    […] Akne raviks beebipille võtnud Norra tüdrukul tekkis kopsutromb […]

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s


%d bloggers like this: